تلویزیون های 2022 سامسونگ

تلویزیون های سری 2022 سامسونگ شامل MICRO LED، Neo QLED و سبک زندگی در نمایشگاه CES معرفی شدند. در ادامه با مشخصات تلویزیون های جدید سامسونگ آشنا می‌شویم.

شکل- تلویزیون های 2022 سامسونگ

معرفی تلویزیون های سری 2022 سامسونگ در نمایشگاه CES با نسل جدید کیفیت تصویر

شرکت سامسونگ از جدیدترین تلویزیون های سری MICRO LED، Neo QLED و سبک زندگی در نمایشگاه CES 2022 پرده برداشت. تلویزیون های سری ۲۰۲۲ سامسونگ از قابلیت‌های متعددی چون افزایش کیفیت صدا و تصویر، ارتقای رابط کاربری، لوازم جانبی شخصی‌سازی شده و ابعاد مختلف بهره می‌برند و می‌توانند رویای «نمایشگرها در همه‌جا و برای همه» را محقق سازند. در واقع کاربران با این تلویزیون‌ها می‌توانند تصاویری شبیه به زندگی واقعی را مشاهده کرده و صدای کاملا فراگیری را بشنوند.

فناوری های جدید تلویزیون – تحولی بزرگ در طراحی تلویزیون‌های MICRO LED

معرفی تلویزیون های سری ۲۰۲۲ سامسونگ

سامسونگ برای سری جدید تلویزیون‌های MICRO LED از صفحه نمایش پیشرفته و نوآورانه استفاده کرده است که بهترین کیفیت تصویر را در رده خود ارائه خواهد داد. در واقع 25 میلیون LED در ابعاد میکرومتر در این تلویزیون‌ها به شکل جداگانه نور و رنگ را تولید خواهند کرد تا کاربران تجربه‌ای فراگیر و عمیق با رنگ‌های زنده، وضوح و کنتراست بالا را تجربه کنند. این تلویزیون‌ها در ابعاد 89، 101 و 110 اینچ در نمایشگاه CES 2022 به بازار عرضه می‌شوند.

تلویزیون MICRO LED علاوه بر نوآوری‌های ساخت افزاری، از عمق 20 بیتی در مقیاس خاکستری نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ این قابلیت باعث خواهد شد تا تمام جزئیات یک صحنه قابل مشاهده باشد و با کنترل سطح روشنایی و رنگ در یک میلیون مرحله، تجربه‌ای واقعی و شگفت‌انگیز از HDR به کاربران ارائه شود

ضمن اینکه کاربران می‌توانند تصاویر را در این تلویزیون‌ها با پوشش 100 درصدی طیف رنگی DCI و Adobe RGB با رنگ‌های چشم‌نواز و جذاب مشاهده کنند. طراحان سامسونگ نسبت صفحه‌نمایش به بدنه را در این تلویزیون‌ها به 99.99 درصد رسانده‌اند که در زمینه طراحی تلویزیون یک تحول بزرگ محسوب می‌شود. همچنین سامسونگ برای تلویزیون‌های MICRO LED قابلیت‌های شخصی‌سازی پیشرفته‌ای را نیز در نظر گرفته است:

Art Mode: کاربران با این قابلیت می‌توانند این تلویزیون‌ها را در هر اتاقی به یک گالری هنری تبدیل کنند. در واقع با انتخاب این حالت، آثار هنری یا تصاویر مورد علاقه در تلویزیون‌ها به نمایش در خواهد آمد.
Multi View: با این قابلیت می‌توان به شکل همزمان محتواها را از 4 منبع مختلف با وضوح 4K و با 120 فریم در ثانیه مشاهده کرد.
Dolby Atmos: با این قابلیت و به کمک بلندگوهای متعدد تلویزیون برای کاربران تجربه صوتی فراگیر و هیجان‌انگیز ارائه خواهد شد.

تکامل تلویزیون‌های Neo QLED

سامسونگ برای تلویزیون‌های Neo QLED تغییراتی چون ارتقای پردازنده Neo Quantum و نوآوری‌های صوتی و تصویری را در نظر گرفته تا کاربران با این تلویزیون‌ها بتوانند به تصاویری چشمگیر و صدایی همه‌جانبه دسترسی داشته باشند. پردازنده Neo Quantum این تلویزیون‌ها به فناوری جدید برای کنترل نور پس زمینه Quantum Mini LED مجهز شده که میزان روشنایی را از 12 بیت به 14 بیت افزایش خواهد داد. این قابلیت باعث می‌شود روشنایی تلویزیون تا سطح 16384 افزایش پیدا کند که 4 برابر بیشتر از نسل قبلی با سطح 4096 خواهد بود.

پردازنده Neo Quantum به فناوری جدید Shape Adaptive Light مجهز شده تا روشنایی را افزایش داده و تصاویر و اشکال را به شکل دقیق به نمایش بگذارد. این فناوری به کمک پردازنده قادر است کلیه خطوط، سطوح، اشکال و میزان نور Quantum Mini LED را به شکل دقیق تجزیه و تحلیل کند. چنین تغییراتی باعث خواهد شد کیفیت تصویر تلویزیون افزایش پیدا کرده و محتواهای HDR به شکل کامل به نمایش درآیند.

تلویزیون‌های Neo QLED اکنون از قابلیت Real Depth Enhancer نیز بهره می‌برند که یک الگوریتم کیفیت تصویر با هوش چندگانه محسوب می‌شود. این فناوری با عمق بخشیدن بیشتر به اشیایی که در تلویزیون‌ها به نمایش در می‌آیند باعث می‌شود تا تصاویر طبیعی و واقع‌گرایانه باشند.

این تلویزیون‌ها از حالت EyeComfort نیز بهره می‌برند که به شکل اتوماتیک طبق اطلاعات حسگر نور داخلی و شب یا روز بودن می‌تواند میزان روشنایی و نور صفحه را تنظیم کند. در این حالت با تغییر نور محیط، نمایشگر به آهستگی میزان نور صفحه را کاهش خواهد داد و رنگ‌های گرم بیشتری را به نمایش خواهد گذاشت. میزان نور آبی نیز در این حالت تنظیم خواهد شد تا به کاربران تجربه بصری و خواب راحت‌تری فراهم شود.

source

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم