راهنمای خرید تلویزیون نسل جدید

راهنمای خرید تلویزیون

ما به بازار می رویم و همچنان از حضور پر رنگ تلویزیون های هوشمند تعجب می کنیم. این تلویزیون ها احتمالا یک روز به جایگاه واقعی خود دست پیدا می کنند؛ شاید صد هزار سال بعد!

راهنمای خرید تلویزیون

از آخرین مرتبه ای که به سراغ بازار تلویزیون های صفحه باریک رفته ایم، زمان زیادی می گذرد. در این مدت اتفاقات زیادی افتاده و حتی می توانیم بگوییم بازار به شکل کامل پوست انداخته است. با اینکه چندتایی تلویزیون LCD هنوز در یک گوشه دلگیر از فروشگاه به چشم می خورند، باید قبول کنیم که عمر آنها به پایان رسیده است.

فروشنده ها فعلا ترجیح می دهند بهترین محل فروشگاه را به تلویزیون های سه بعدی اختصاص دهند؛ جایی که نور در ایده آل ترین شکل ممکن است. با کمک تصاویر پرزرق و برق تبلیغاتی تلاش می شود سه بعدی ها جلوه ای اغراق شده داشته باشند.

با اینحال قیمت ها همچنان مهمترین عامل بازدارنده هستند تا نمونه های LED از بخت و اقبال مساعدی برخوردار شوند. یک تلویزیون LED خوب حدود یک میلیون و 500 هزار تومان خرج روی دستتان می گذارد. غیر این یکسری قوانین هم وجود دارد که باید موقع خرید رعایتشان کنید.

راهنمای خرید تلویزیون

1- هزینه حمل و نصب رایگان

تقریبا تمام تولیدکننده ها برای مشتری هایشان امتیازات ویژه ای در نظر می گیرند. هزینه حمل و نصب رایگان ابتدایی ترین آنهاست. با اینحال بعضی از نمایندگی ها همچنان علاقه خود را به کسب سودهای خرد و پیش پا افتاده حفظ کرده اند.

آنها با شما طوری رفتار می کنند تا خیال کنید انتقال کالا از انبار به فروشگاه و از فروشگاه به منزل شما از سخت ترین کار موجود روی کره خاکی است و هیچ کس غیر از خودشان قادر به انجام آن نیست.

بعد از شما می خواهند پس از پرداخت مبلغ خرید به خانه بروید و منتظر فرستاده ویژه شان بمانید. این فرستاده جعبه کوچک و باریک تلویزیون را چند ساعت بعد جلوی خانه تحویل می دهد. بعضی هایشان حتی فرمول بامزه ای برای افزایش هزینه حمل متناسب با تعداد طبقات آپارتمان پیدا کرده اند و از شما می خواهند مبلغ بیشتری پرداخت کنید. تا حالا باید یاد گرفته باشید که چه جوابی به آنها دهید!

شکل- راهنمای خرید تلویزیون

2- تلویزیون های جدید مجهز به DVB

زمان زیادی از شروع پخش شبکه های تلویزیونی به شکل دیجیتال می گذرد. این یک روش عالی برای تماشای تصاویر تلویزیونی با کیفیت جشم نوازتر است و اصلا منطقی نیست که خودتان را از چنین نعمتی محروم کنید. حالا تولیدکننده ها هم خودشان را با الهه مهربان تکنولوژی وفق داده اند و محصولاتی عرضه می کنند که به گیرنده مجهز است.

با اینکه گیرنده های دیجیتال قیمت خیلی زیادی ندارند اما خرید یک تلویزیون جدید بدون DVB کار عاقلانه ای نیست. خودتان را به انجام کارهای شسته و رفته عادت دهید و مطمئن شوید که تلویزیون صفحه باریک جدیدتان به گیرنده دیجیتال مجهز است.

راهنمای خرید تلویزیون 3- ولخرجی های خرد به دردنخور

وقتی تلویزیون جدیدتان را از نمایندگی تحویل بگیرید باز هم باید صبر پیشه کنید. قدم بعدی زنگ زدن به شرکت است. با اینکه عملیات خارج کردن تلویزیون از داخل جعبه و نصب آن کار چندان پیچیده ای نیست تولیدکننده ها ترجیح می دهند این کار توسط نصاب مورد اعتماد آنها انجام شود.

بعد از حدود 24 ساعت این فرد به شما مراجعه خواهد کرد و تمام کارهایی که خودتان هم توانایی انجامشان را داشتید، مو به مو تکرار می کند. این فرد در ادامه تلاش خواهد کرد شما را به اهمیت تجهیزاتی مثل محافظ برق، میز تلویزیون، پایه های دیواری، آنتن جانبی یا بسته ویژه تمیز کردن تلویزیون تشویق کند. همه این وسایل واقعا به درد شما نمی خورد و تنها سود بیشتری عاید نصاب می کند. حالا که این نوشته را می خوانید، «نه گفتن» را یاد بگیرید.

راهنمای خرید تلویزیون  4- خریدهای بعدی

وقتی تلویزیون جدید خریده اید؛ برای ولخرجی های بعدی هم آمادگی دارید. خریدهای بعدی می تواند یک پخش کننده DVD یا بلو – ری باشد یا سینمای خانگی! چرا که نه!

ما توصیه می کنیم چنین خریدهایی را به 24 ساعت بعد موکول کنید. این کار باعث می شود زمان بیشتری برای فکر کردن داشته باشید. اگر پخش کننده قبلی تان از خروجی HDMI پشتیبانی نمی کندو تصاویر همچنان با کابل های AVI به تلویزیون ارسال می شود، پس خرید پخش کننده جدید ولخرجی به حساب نمی آید.

خرید سینمای خانگی تنها به این شرط توصیه می شود که موجودی حساب های بانکی تان جوابگوی یک محصول جدید با قابلیت پخش بلو – ری باشد.

سینماهای خانگی DVD حالا از مد افتاده اند. مدام این جمله را برای خودتان تکرار کنید تا ملکه ذهنتان شود: «بقیه لوازم جانبی هم باید ساخت کارخانه تلویزیون باشند.» این کار علاوه بر اینکه از نظر ظاهری تصویر معقول تری را به نمایش می گذارد، باعث می شود تا ویژگی های همگام سازی شده توسط کارخانه تولیدکننده را از دست ندهید.

آنها محصولاتشان را طوری طراحی می کنند تا عملکرد هماهنگی داشته باشند. مثلا می توانید با کنترل تلویزیون، پخش کننده بلو – ری را هم کنترل کنید.

7 نکته مهم در خرید تلویزیون

5- تلویزیون های هوشمند به دردنخور

ما به بازار می رویم و همچنان از حضور پررنگ تلویزیون های هوشمند تعجب می کنیم. این تلویزیون ها احتمالا یک روز به جایگاه واقعی خود دست پیدا می کنند؛ شاید 100 هزار سال بعد! اتصال به اینترنت، تبادل اطلاعات، دسترسی به شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن محتواهای هیجان انگیز همیشه وسوسه کننده است اما با سرعت و محدودیت هایی که اینترنت فعلی ما با آن روبرو است، کدام یک از این ویژگی ها در واقعیت هم در دسترس هستند؟ هیچ کدام! پس تلویزیون های هوشمند نخرید یا لااقل نگذارید قابلیت های هوشمند تنها متر و معیار انتخابتان باشد.

6- نسل جدید تلویزیون ها

نسل جدید تلویزیون ها با اسم رمز Ultra HD تازه ترین موهبت الهه تکنولوژی به ماست و بسیار خرسندیم که آنها اینقدر زود سر از بازار داخلی درآورده اند. وقتی برای اولین بار یکی از آنها را از نزدیک امتحان می کنید، احساس خواهید کرد تلویزیون ها از اول اختراع شده اند. بعد از اینکه ویژگی های هولناک چنین تلویزیونی دست و دلتان را لرزاند بهتر است عنایتی هم به یک نکته کوچک اما ضروری داشته باشید: بهای این تلویزیون ها در حال حاضر با قیمت یک پژو 206 صندوق دار برابر است!

7- آنچه باید درباره ورودی – خروجی بدانید

ممکن است در ابتدا خیلی برایتان اهمیت نداشته باشد. فقط وقتی متوجه می شوید چه کلاهی سر خودتان گذاشته اید که تعداد پورت های تلویزیون جدیدتان جوابگوی نیازهایتان نباشد.

هر تلویزیون صفحه باریک جدید به تعدادی ورودی و خروجی مجهز است که به شما اجازه می دهد وسایل جانبی مثل پخش کننده DVD (یا بلو – ری)، گیرند ها دیجیتال، سیستم های صوتی، پخش کننده های دیجیتال، کنسول های بازی یا حافظه های فلش را به آن متصل کنید.

اگر با کیفیت ترین تلویزیون بازار را بخرید که تولید کننده در تعداد پورت های آن خساست به خرج داده، در حقیقت پولتان را دور ریخته اید. از همان اول محل پورت ها را بررسی کنید و مطمئن شوید به حداقل 3 ورودی HDMI، دو ورودی USB و یک ورودی AVI یا کامپوننت مجهز باشد. محل قرارگیری این پورت ها باید به نحوی باشد که پس از نصب دستگاه همچنان دسترسی به آنها ساده و بی دردسر انجام شود. شما که نمی خواهید برای وارد یا خارج کردن یک فلش ساده خودتان را شکنجه کنید؟

راهنمایی خرید تلویزیون


Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم