تلویزیون هواوی Vision S

تلویزیون های سری Vision S هواوی چند ماه پس از معرفی اکنون به بازار عرضه شدند. از این رو قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات سری جدید تلویزیون های هوشمند هواوی آشنا کنیم.

شکل- تلویزیون هواوی Vision S

نگاهی به تلویزیون های سری Vision S هواوی و ویژگی‌های آن

دی ماه سال گذشته بود که شرکت هواوی از سری جدید تلویزیون‌های Vision S خود به صورت رسمی رونمایی و در فاصله کوتاهی آنها را در بازار چین، عرضه کرد. حالا هواوی تصمیم به عرضه این تلویزیون های هوشمند در مقیاس جهانی گرفته است؛ تلویزیون‌هایی که در کاربردهای چند رسانه‌ای نیز قابلیت‌های درخشانی دارند.

از سال گذشته شرکت هواوی به صورت جدی‌تر وارد حوزه تلویزیون‌ها و صفحه نمایش‌های هوشمند شد. در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ نیز این شرکت از سری جدید تلویزیون های سری Vision S هواوی برای بازار چین رونمایی کرد. پس از عرضه موفقیت‌آمیز این محصولات در چین، حالا نوبت به بازار جهانی رسیده که می‌تواند پذیرای این محصولات باشد.

تلویزیون های سری Vision S هواوی در دو اندازه ۵۵ و ۶۵ اینچ و با رزولوشن ۴K طراحی و تولید می‌شوند. الگوی اصلی هواوی در طراحی این محصول، همان امضای خاص خود در دیگر محصولات، یعنی سبک مینیمال است. با استفاده از این زبان طراحی، قابلیت نصب دوربین مکالمه ویدئویی به صورت آهنربایی در بالای تلویزیون امکان‌پذیر شده است.

در ادامه با ویژگی‌های کلیدی و مشخصات تلویزیون هوشمند هواوی بیشتر آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های تلویزیون هوشمند سری Vision S هواوی

پنل حرفه‌ای ۱۲۰ هرتز

هواوی برای اولین بار پنل‌های با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی را در این تلویزیون قرار داده تا آن را به نمایشگری مناسب برای افراد علاقه‌مند به بازی نیز تبدیل کند. با استفاده از نرخ ۱۲۰ هرتزی، کاربر همواره تصویری نرم و بدون لگ (تأخیر) را مشاهده می‌کند که کیفیتی قابل توجه در مقایسه با نسخه‌های استاندارد ۶۰ و ۲۴ هرتزی دارد.

غنای بالای رنگ در تلویزیون هواوی Vision S

تلویزیون هواوی Vision S از ۹۲ درصد فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی کرده که می‌تواند تصاویری بسیار زنده و با انحراف رنگ بسیار اندک تولید کند؛ رقمی که در بسیاری از تلویزیون‌های موجود در بازار حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد است. فضای رنگی DCI-P3 نسبت به فضای رنگی sRGB که در اکثر تلویزیون‌های غیر HDR استفاده می‌شود، تعداد رنگ‌های بسیار بیشتری را پوشش می‌دهد. در کنار این موضوع، تلویزیون‌های Vision S تک به تک، کالیبره می‌شوند تا در نهایت کیفیت و دقت رنگ بالایی ویژن اس نسبت به بسیاری از تلویزیون‌های همرده داشته باشد.
تلویزیون هوشمند هواوی موفق به دریافت گواهینامه‌های TUV Rheinland در دو زمینه کاهش نور مضر آبی و حذف اثر فلیکر (لرزش تصویر) شده که نتیجه آن، راحتی چشمان کاربر حین تماشای تلویزیون و محافظت بیشتر از آنهاست.

استفاده از موتور پردازش تصویر Honghu نیز در کنار پشتیبانی از فناوری MEMC (به منظور نرم شدن حرکات و نمایش تصاویر) در این تلویزیون موجب شده تا بتوان در هر شرایطی تصاویر خروجی با کیفیت مناسب، با اشباع رنگ و وضوح بالا را دریافت کرد.

وب کم (دوربین) مغناطیسی ۱۳ مگاپیکسلی

هواوی امکان نصب دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با رزولوشن FullHD در بالای صفحه نمایش را میسر کرده که به صورت مغناطیسی روی بدنه تلویزیون نصب شده و قابلیت تغییر زاویه برای تنظیم با مبلمان و اتاق نشیمن منزل شما را نیز دارد.

امکان برقراری تماس با برنامه کاربردی MeeTime نیز در این تلویزیون به کاربر اجازه می‌دهد بتواند ادامه تماس تصویری خود با دیگران را روی تلویزیون انجام داده و تصویر باکیفیت و بزرگتری از مخاطب خود را ببیند.

سیستم عامل هارمونی

تلویزیون هوشمند سری Vision S به منظور قرارگیری در پلتفرم ۱+۸+N هواوی، به صورت ویژه به سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS مجهز شده است. این سیستم عامل امکانات بسیاری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به OneHop Projection اشاره کنیم که به کاربر اجازه می‌دهد محتوای نمایشگر گوشی خود را بدون واسطه بر روی تلویزیون نمایش دهد.

امکان استفاده از گوشی به عنوان گیم‌پد برای بازی روی تلویزیون، اعمال افکت‌های مناسب صوتی و تصویری با توجه به محتوای در حال نمایش، سیستم مسدودسازی تماس‌ها و حفظ حریم شخصی و قابلیت Huawei Share برای اشتراک‌گذاری اطلاعات بین دستگاه‌ها، از جمله ویژگی‌های این تلویزیون در بخش نرم افزاری هستند.

سیستم هوش مصنوعی با فرامین صوتی

به لطف استفاده از هوش مصنوعی و شش میکروفون با برد بلند، می‌توان در این تلویزیون از فرامین صوتی استفاده کرد. این قابلیت به کاربرانی که حداکثر در فاصله ۵ متری تلویزیون قرار داشته باشند اجازه می‌دهد اموری مانند روشن و خاموش کردن تلویزیون، پخش یا توقف موسیقی و… را بدون نیاز به ریموت کنترل انجام دهند.
سیستم صوتی هواوی با الگوریتم‌های پردازش صوت پیشرفته

برای تکمیل پازل ویژگی‌های برتر این تلویزیون، هواوی از سیستم صوتی حرفه‌ای نیز در آن استفاده کرده که شامل چهار بلندگوی ۱۰ واتی به همراه الگوریتم‌های صوتی پیشرفته HUAWEI Histen است. Histen مجموعه افکت‌های صوتی شامل صدای سه‌بعدی فراگیر بوده که شما در زمان استفاده از هدفون می‌‎توانید فعال کنید و حالت صوتی فراگیر شبیه به سینمای خانگی را احساس کنید.

شبیه‌سازی حالت‌های مجازی پخش موسیقی در مکان‌های مختلف، قابلیت تغییر صدا و همچنین کالیبراسیون صوتی از دیگر ویژگی‌های این سیستم صوتی است. همچنین قابلیت AI Speaker Mode نیز تبدیل تلویزیون به اسپیکرهای باکیفیت صوتی (بدون نمایش تصویر) را میسر می‌کند.
جمع‌بندی

استفاده از یک پنل حرفه‌ای با کیفیت بالا، پوشش دقیق فضاهای رنگی، دوربین مکالمه تصویری ۱۳ مگاپیکسلی با اتصال مغناطیسی و طراحی چشمگیر از ویژگی‌هایی هستند که در اولین برخورد با تلویزیون هواوی Vision S نظر کاربر را به خود جلب می‌کنند.

همچنین سیستم عامل هارمونی با انبوهی از امکانات هوش مصنوعی را که در کنار ویژگی‌های صوتی حرفه‌ای دستگاه قرار دهید، به تلویزیونی پیشرفته خواهید رسید که به ساده‌ترین روش‌ها می‌توان از قابلیت‌های آن استفاده کرد.

Vision S series TVs

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم