تسکو TAB-100 اندروید باکس‌

تسکو TAB-100 یک اندروید باکس ایرانی است که تلویزیون شما را به یک دستگاه اندرویدی تبدیل می‌کند. در ادامه، اندروید باکس تسکو تب 100 را به طور کامل بررسی می‌کنیم.
این دستگاه ترکیبی از چند محصول رسانه‌ای و در واقع گیرنده‌ای است که تلویزیون شما را به یک تلویزیون هوشمند با قابلیت دستیابی به سیستم عامل اندروید تبدیل می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید برنامه‌های اندرویدی را روی تلویزیونتان اجرا کنید و حتی دسته بازی، ماوس و کیبورد وایرلس را به تلویزیون وصل کنید و به دنیای وسیعی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی دسترسی داشته باشید. بنابراین به جای این که هزینه گزافی را برای خرید یک تلویزیون هوشمند یا اسمارت تی وی بپردازید، می‌توانید تلویزیون معمولی خود را به یک دستگاه اندرویدی تبدیل کنید.

شکل- تسکو TAB-100

تسکو TAB-100 ؛ تلویزیونتان را به یک دستگاه اندرویدی تبدیل کنید.


اندروید باکس‌ها به ستاپ باکس‌ها شباهت دارند؛ با این تفاوت که ستاپ باکس‌ها یا همان گیرنده‌های دیجیتال، سیگنال شبکه‌های دیجیتالی را دریافت می‌کنند و برای تماشای تلویزیون ساخته شده‌اند و قابلیت زیادی ندارند، اما اندروید باکس‌ها پورت ورودی آنتن ندارند و فقط شما با اتصال به اینترنت می‌توانید شبکه‌های تلویزیونی را به صورت آنلاین تماشا کنید. در عوض اندروید باکس از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد و می‌تواند امکانات نرم افزاری اندروید را به تلویزیون معمولی شما بیاورد؛ به عنوان مثال در تلویزیون خود وبگردی کنید، برنامه‌های اندرویدی را اجرا کنید و ماوس و کیبورد و دسته بازی به آن وصل کنید و از بازی کردن در صفحه بزرگ تلویزیون لذت ببرید.

در حالی که ما در بازار ایران امکان استفاده از تی وی باکس‌های معروف شرکت اپل، آمازون و گوگل را نداریم، اندروید باکس تسکو تب 100 (TSCO TAB-100) یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار ایران است که فقط 45 گرم وزن دارد و از طراحی زیبایی هم برخوردار است. این دستگاه به سیستم عامل اندروید 9 مجهز شده، از فرکانس 2 گیگاهرتز بهره می‌برد و درگاه‌های لن، اچ دی ام آی، یو اس بی، اپتیکال و کارت حافظه SD روی آن موجود است. شما این گیرنده را از طریق کابل HDMI به تلویزیون خود وصل می‌کنید و به همین راحتی به دنیای وسیع و جذاب اندروید پا می‌گذارید. در جدول زیر، مشخصات تسکو TAB-100 را مشاهده می‌کنید و در ادامه به بررسی این دستگاه می‌پردازیم.

مشخصات تسکو TAB-100

سیستم عامل : اندروید 9
پردازنده : H6 Quadcore Cortex-A53
پردازشگر گرافیکی : Mali-T720 MP2
فرکانس پردازنده : 2 گیگاهرتز
نوع و میزان حافظه : فلش داخلی 16 گیگابایت
رم : 2 گیگابایت DDR3
درگاه‌های ارتباطی : یو اس بی – SD Card – اچ دی ام آی – LAN – Optical
خروجی تصویر : HDMI
اتصالات بی سیم : بلوتوث – وای فای

فرمت‌های تصویری :

MP4-MKV-MPEG4-MPEG2-AVC-MOV-DIVX –

H265- HEVC- H264-WMA-FLV- MOV- 3D Movie –

Avi-Rm-Rmvb-Ts-Vob-ISO-wmv-asf-flv/dat-mpg-mpeg

JPEG- BMP- GIF
فرمت‌های صوتی :

MP3/WMA/AAC/WAV/OGG/AC3/DDP/TrueHD/DTS/HD/FLAC/APE

جعبه گشایی و بررسی ویدیویی

در داخل جعبه تسکو تب 100 اولین چیزی که دیده می‌شود، دستگاه مربعی‌شکل اندروید باکس است و در زیر آن ریموت کنترل کوچک و جمع‌وجور، کابل HDMI، آداپتور برق 10 وات و کارت گارانتی به چشم می‌خورد.

طراحی

شرکت ایرانی تسکو یکی از برندهای خوش‌نام تولیدکننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر در داخل کشور است که محصولات آن از طراحی و ظاهر زیبایی بهره می‌برند و کارایی بسیار خوبی دارند. اندروید باکس تسکو TAB-100 نیز یکی از محصولات جدید این برند ایرانی است که بسیار سبک بوده و فقط 45 گرم وزن دارد. این اندروید باکس دارای ابعاد 115 در 115 در 20 میلی‌متر است؛ بنابراین با یک دستگاه بسیار جمع‌وجور روبه‌رو هستیم که جای زیادی را در کنار تلویزیون شما اشغال نمی‌کند.

بدنه تسکو تب 100 از جنس پلاستیک ABS است که رنگ مشکی براقی دارد. این بدنه براق، ظاهر زیبایی را به دستگاه بخشیده، اما به شدت اثر انگشت، لکه‌ها و گردوخاک را به خود جذب می‌کند. پس از روشن کردن دستگاه هم نوار چراغ LED دور آن روشن می‌شود و رنگ‌های آن نیز تغییر می‌کند. بنابراین تسکو TAB-100 یک دستگاه بسیار زیبا است که روی میز و در کنار تلویزیون با دکوراسیون خانه و اتاق شما هماهنگ می‌شود.

تسکو تب 100 طراحی شلوغی ندارد. روی دستگاه نام TSCO BOX دیده می‌شود. در لبه سمت راست، درگاه حافظه SD قرار گرفته و انواع درگاه‌ها شامل دو پورت یو اس بی 3.0 و یو اس بی 2.0، درگاه HDMI، پورت LAN، درگاه AV، درگاه OPTICAL برای صدا و محل اتصال آداپتور در پشت قرار گرفته‌اند.

شروع به کار
شروع به کار تسکو تب 100 بسیار راحت و بدون دردسر است. کافی است دستگاه را با آداپتور به برق وصل کرده، به وسیله کابل HDMI موجود در جعبه به پشت تلویزیون خود متصل کنید و سپس تلویزیون را روی حالت ورودی HDMI قرار دهید. متاسفانه دکمه خاموش و روشن روی دستگاه وجود ندارد و برای خاموش کردن آن باید آداپتور را از پریز برق بکشید. با روشن شدن دستگاه، نوار چراغ LED دور آن روشن می‌شود و در تلویزیون نیز اندروید باکس پس از چند ثانیه پیش نمایش و خوش‌آمدگویی زیبا، بالا می‌آید.

در صفحه اصلی، محل قرارگیری اپلیکیشن‌های دست‌چین را مشاهده می‌کنید که می‌توانید آن را شخصی‌سازی کرده و برنامه‌های مورد علاقه‌تان را در آنها قرار بدهید. با ورود به بخش اپ‌ها نیز تعداد نسبتا زیادی از اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده مانند مرورگر کروم، موزیلا فایرفاکس، کافه بازار، آپارات، فیلیمو، فایل منیجر، AirDroid، موزیک پلیر، یوتیوب، پلی استور و نت فلیکس را مشاهده کنید. سایر اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مورد نیازتان را نیز می‌توانید خودتان نصب و اضافه کنید.

نرم افزار

تسکو تب 100 از جدیدترین سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 9 پای بهره می‌برد که بسیار عالی است. البته این را بگوییم که سیستم عامل اندروید نصب شده روی اندروید باکس‌ها برای تلویزیون های هوشمند سفارشی‌سازی شده و برای صفحه نمایش بزرگ مناسب است و به همین دلیل با اندرویدی که روی گوشی های هوشمند نصب شده تفاوت دارد. برخی از شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون های هوشمند مانند سامسونگ و ال جی هم از سیستم عامل اختصاصی خودشان استفاده می‌کنند و به سراغ اندروید نرفته‌اند.

سیستم عامل نصب شده روی تسکو TAB-100 خلوت و ساده است و شما مشکلی برای کار با آن نخواهید داشت، اما به برخی از نیازهای شما نیز پاسخ نمی‌گوید. به عنوان مثال، موزیک پلیر و ویدیو پلیر از پیش نصب شده روی دستگاه اصلا خوب نیست و بهتر است پلیرهای مورد نیازتان را خودتان نصب کنید. برخی از برنامه‌ها هم سازگاری خوبی با سیستم عامل اندروید باکس ندارند و نصب کردن برنامه‌ها و بازی‌ها هم خیلی راحت نیست. به نظر می‌رسد اندروید تی وی‌ها هنوز به تکامل و شرایط دلخواه نرسیده و نیازمند توسعه بیشتری است.

توان سخت افزاری

تسکو باکس از 2 گیگابایت رم DDR3 و حافظه ذخیره‌سازی 16 گیگابایت EMMC بهره می‌برد. با استفاده از کارت حافظه جانبی SD می‌توانید این ظرفیت را 32 گیگابایت دیگر افزایش دهید. 2 گیگابایت رم هم عالی نیست، اما به نظر می‌رسد برای اجرای نرم افزارهای اندرویدی و برخی از بازی ها کافی باشد. این اندروید باکس از پردازنده 4 هسته‌ای Cortex-A53 با نام H6 با فرکانس 2 گیگاهرتز بهره می‌برد و پردازشگر گرافیکی Mali-T720 MP2 نیز در کنار آن قرار گرفته است. نباید انتظار داشته باشید که با این دستگاه، گرافیکی‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌های روز اندرویدی را اجرا کنید، اما تسکو تب 100 از عهده اجرای بسیاری از بازی‌های سبک‌تر به راحتی بر می‌آید. این را هم در نظر داشته باشید که برای راحت بازی کردن به یک دسته بازی یا ماوس نیاز خواهید داشت.

تسکو TAB-100 از کدک H.265 و رزولوشن 6K با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و تنها اندروید باکس موجود در بازار است که امکان پشتیبانی از چنین رزولوشنی دارد. اتصالات بی سیم بلوتوث و وای فای 802.11n با فرکانس 2.4 گیگاهرتز نیز در این دستگاه موجود است. از نظر پشتیبانی از فرمت‌های صوتی و ویدیویی هم جای هیچ نگرانی وجود ندارد، چرا که تقریبا تمام فرمت‌های موجود و مهم توسط این اندروید باکس پخش می‌شود. تصاویر هم با وضوح 720p تا 6K به نمایش درمی‌آیند و امکان استریم ویدیوهای 4K اولترا اچ دی هم روی دستگاه وجود دارد.

ریموت کنترل

تسکو TAB-100 دارای یک ریموت کنترل جمع‌وجور و بسیار سبک است که به وسیله آن می‌توانید دستگاه را کنترل کنید. کلیدهای کنترل جهت‌ها و OK در مرکز ریموت کنترل قرار گرفته و در زیر آن نیز یک کلید با نماد ماوس دیده می‌شود که با فشردن آن، حالت ماوس کنترلر فعال یا غیر فعال می‌شود. کلیدهای شماره‌ها، کلید قطع صدا و کلید پاک کردن نیز در پایین قرار گرفته‌اند. برای تایپ کردن در برنامه‌های اندرویدی یا در مرورگر هم باید صفحه کلید مجازی را فعال کنید.

در مجموع این ریموت کنترل نیازهای اولیه شما را برآورده می‌کند، اما کار کردن با آن همیشه راحت نیست و در برخی مواقع مانند وبگردی، تایپ کردن و بسیاری موارد دیگر کمی آزاردهنده است. پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه کاربری بهتر و راحت‌تر، از یک ماوس وایرلس استفاده کنید و برای بازی کردن نیز می‌توانید دسته بازی را به تلویزیون خود متصل کنید.

قیمت و خرید اندروید باکس TSCO

اندروید باکس تسکو TAB-100 با قیمت حدود 615 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد و تمام انتظاراتی که از چنین دستگاهی دارید را برآورده می‌کند. این دستگاه می‌تواند شما را تا حدود زیادی از خرید یک تلویزیون هوشمند بی نیاز کند. برای خرید اندروید باکس تسکو TAB-100 به این لینک در دیجی کالا مراجعه کنید.
جمع بندی
اندروید باکس تسکو تب 100 دستگاهی است که به خوبی می‌تواند جای خالی تلویزیون هوشمند را برای شما پر کند. این اندروید باکس از لحاظ اتصال به وای فای و سرعت اینترنت هیچ مشکلی ندارد و می‌توانید به اینترنت با سرعت بالا دسترسی داشته باشید و به راحتی وبگردی کنید و از فیلیمو، نماوا و آپارات فیلم تماشا کنید. ویدیوها و فیلم‌ها هم با فرمت‌های مختلف بدون مشکل و به روانی پخش می‌شوند، اما بهتر است پخش‌کننده‌های قدرتمندتر و بهتر از پلیر از پیش نصب شده در دستگاه را دانلود و نصب کنید.

در مورد بازی کردن، شرایط کمی متفاوت است. سخت افزار تسکو TAB-100 نسبتا قوی است، اما انتظار نداشته باشید که گرافیکی‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌های روز اندرویدی را روی آن اجرا کنید. با این حال شما می‌توانید بازی‌های سبک‌تر را به راحتی اجرا کنید و با وصل کردن یک دسته بازی به تلویزیون، از بازی کردن در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون لذت ببرید. همچنین برای راحت‌تر کار کردن با اندروید باکس پیشنهاد می‌کنیم یک ماوس وایرلس تهیه کنید. پردازنده نسبتا قوی، پردازشگر گرافیکی مجزا، 2 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی با امکان افزایش از طریق کارت حافظه جانبی، انواع درگاه‌ها و آخرین نسخه سیستم عامل اندروید از ویژگی‌های شاخص این دستگاه به شمار می‌روند.

منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم